Sağlık Bakanlığı, Türkiye’de halk sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlık hizmetlerini düzenlemekle görevli olan devlet kurumudur.
Kısaca ne işe yarar?
-
Hastaneleri ve sağlık kuruluşlarını yönetir.
-
Halk sağlığını koruyucu önlemler alır. (Aşılar, bulaşıcı hastalıklarla mücadele vb.)
-
Sağlık personelinin atama ve denetimini yapar.
-
İlaç ve tıbbi cihazların denetimini sağlar.
-
Sağlık politikalarını belirler ve uygular.
Yani, toplumun sağlıklı kalması ve sağlık hizmetlerine ulaşabilmesi için çalışan en yetkili kurumdur.