“Kusursuz dost arayan dostsuz kalır” sözü, aslında çok derin bir yaşam dersini kısa bir şekilde ifade ediyor. Anlamını şöyle açıklayabiliriz:
-
İnsan, arkadaşlıkta ya da dostluk ilişkilerinde kusursuzluk beklentisi içinde olursa, yani hiçbir hataya tahammülü yoksa veya herkesin tamamen mükemmel olmasını isterse, hiç kimseyi gerçek anlamda dost olarak göremez.
-
Sonuç olarak, hiç dost bulamaz veya yalnız kalır. Çünkü insan doğası gereği hatalar yapar; kusursuz insan yoktur.
Yani bu söz, “dostlukta mükemmellik aramamalısın; insanlar eksik yönleriyle kabul edilmelidir” mesajını veriyor.