Diş çekiminden sonra şişlik normal mi?

Evet, diş çekimi sonrasında şişlik normal bir durumdur. Diş çekimi işlemi, diş etleri, çevre dokular ve çene kemiği üzerinde bir miktar travmaya neden olabilir. Bu travma sonucunda vücut, iyileşme sürecini başlatmak için iltihap ve ödem oluşturabilir. Bu nedenle, diş çekimi sonrasında hafif bir şişlik, ağrı ve kızarıklık görmek yaygındır.

Ancak, aşağıdaki durumlar söz konusuysa veya şişlik aşırı derecede artarsa, derhal bir diş hekimine başvurmanız önemlidir:

  1. Şişlik çok şiddetli veya gün geçtikçe artıyorsa.
  2. Şişlikle birlikte aşırı ağrı varsa.
  3. Şişlik, çene veya yüz bölgesindeki hareketlilikte anormal bir değişiklikle birlikteyse.
  4. Diş çekimi sonrası 48 saat içinde şişlik azalmıyorsa.
  5. Ağız içinde kanama devam ediyorsa.

Doktorunuz size, diş çekimi sonrası bakım için önerilerde bulunabilir ve reçete edilen ilaçları kullanmanızı önerebilir. İyileşme sürecini hızlandırmak ve rahatlamak için buz uygulamak, doktorunuzun önerdiği ağrı kesici ilaçları kullanmak ve önerilen diğer bakım talimatlarına uymak önemlidir.