Güzel bir soru — kin tutmak, birine karşı duyulan öfke, kırgınlık ya da nefret duygusunu uzun süre içinde taşımak demektir. Yani biri sana bir haksızlık yaptığında ya da seni üzdüğünde, o olayı ve hissettirdiği duyguyu unutmayıp, o kişiye karşı içten içe bir kızgınlık ve olumsuz hisler beslemeye devam etmek kin tutmak olur.
Mesela biri seni yıllar önce kırdı diyelim, ama sen hâlâ o kişiye dargınsın, ona karşı olumsuz duygular hissediyorsun ve belki ona zarar vermek istiyorsun ya da ona iyi bir şey olunca rahatsız oluyorsun — işte bu kin tutmaktır.
Bu arada halk arasında “kin tutmak iyi değildir” diye de çok söylenir. Çünkü bu duygu insanın içini kemiren ve zamanla kişiye de zarar veren bir şey olabilir.