“Ya devlet başa ya kuzgun leşe” deyimi, halk arasında güçlü bir ifadeyle kullanılan bir sözdür ve bir kişinin ya da bir grubun güç kazanması durumunda, bu gücün ya da iktidarın mutlaka bir sonucu olacağı anlamına gelir. Burada “devlet başa” ifadesi, gücün, iktidarın başa geçmesi anlamında kullanılırken, “kuzgun leşe” ifadesi ise, o gücün kötüye kullanılması, ya da kötü bir sonuca yol açması anlamını taşır. Kısacası, bu deyim bir seçim ya da iki olasılık arasında zor bir tercih olduğunu anlatır: ya iktidar sahibi olmak ya da o iktidarın kötülükle sonuçlanması.