Çok su içmek genellikle insanı zayıflatmaz, aksine sağlıklı kalmaya yardımcı olabilir. Ancak aşırı miktarda su içmek, özellikle kısa bir süre içinde, su zehirlenmesine yol açabilir. Bu durum, vücuttaki elektrolit dengesini bozarak sağlık sorunlarına yol açabilir. Genel olarak, vücudun ihtiyaçlarına göre su içmek en iyisidir. Yeterli su tüketimi enerji seviyelerini artırabilir ve genel sağlık üzerinde olumlu etkiler yaratabilir.